مقالات

سرم پوست

این روزها محصولات آرایشی زیادی در بازار عرضه می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربرد خاص خود را دارند. سرم صورت یکی از همین محصولات است که شاید برای شما سؤال شده باشد که چه فرقی با مرطوب‌کننده‌های معمولی پوست دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ برای پیدا کردن پاسخ این سؤال‌ها، با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

سرم صورت چیست؟

اگر اهل مراقبت از پوست خود باشید، یکی از محصولاتی که احتمالا به شما توصیه شده که در روتین مراقبت پوست خود بگنجانید، سرم صورت است. سرم صورت محصولی است که آن را بعد از استفاده از شوینده‌های صورت و بعد از تمیز کردن پوست از انواع آلودگی‌ها استفاده می‌کنند. بعد از آن هم معمولا از مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌شود. اما سرم صورت چیست و چرا اهمیت دارد؟

سرم صورت یک محصول آرایشی است که وظیفه‌ی تأمین مواد مغذی لازم پوست را بر عهده دارد. بسته به نوع محصولی که می‌خرید این مواد مغذی می‌تواند متفاوت باشد. سرم‌ها در واقع محصولات بهداشتی مخصوص پوست هستند که مقدار قابل توجهی از یک ماده‌ی مغذی خاص را برای پوست تأمین می‌کنند. وظایفی که سرم‌ها بر عهده دارند متنوع است؛ از آب‌رسانی گرفته تا روشن کردن پوست.

در بیشتر شرایط، سرم‌ها شفاف، به شکل ژل یا مایع هستند و غلظت آن‌ها از مرطوب‌کننده‌ها کمتر است. از سرم‌ها قبل از مرطوب‌کننده استفاده می‌شود تا رطوبت به خوبی در پوست حفظ شود. معمولا سرم‌ها در آب‌رسانی به پوست از قوی‌ترین کرم‌ها هم تأثیرگذارتر هستند. مولکول‌های سازنده‌ی آن به شکل عمیق در پوست نفوذ می‌کنند و رطوبت عمقی پوست را تأمین می‌کنند در حالی که در کرم‌ها، معمولا لایه‌های بالایی پوست مرطوب می‌شود. البته سرم‌های آب‌رسان نمی‌توانند جایگزین مرطوب‌کننده شوند. هر دو محصول اثرات آب‌رسانی ویژه‌ای برای پوست دارند و بهترین نتیجه را زمانی می‌توانید بگیرید که از هر دو استفاده کنید.

مزایای استفاده از سرم پوست

 

در حالت کلی سرم‌های پوست حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین‌های A ،C و E هستند. همچنین ممکن است رتینول موضعی و موادی داشته باشند که به صاف شدن پوست کمک می‌کند. وقتی سرم با یک لایه مرطوب‌کننده پوشیده شود، می‌تواند به‌عنوان درمان و عامل پیشگیری از چین و چروک پوست عمل کند. کاهش قرمزی پوست و کاهش تغییرات رنگ پوست بر اثر گذر زمان و تابش آفتاب، از دیگر مزایای استفاده از سرم صورت است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *