مقالات

معجزه سرم جوانساز

امروزه با وجود محصولات متنوع و گوناگون مراقبت از پوست، سؤالی که ممکن است برای اکثر افراد پیش آید این است که در برنامه روتین مراقبت از پوست کدام نوع از محصولات بیشترین و بهترین تأثیرذاری و ارزش هزینه کردن را دارند. یکی از محصولاتی که در پاسخ به این سؤال می‌توان از آن نام برد، سرم صورت است. انواع سرم صورت، مانند سرم ویتامین سی، محصولاتی پرفایده برای ارتقای سلامت پوست و زیبایی چهره هستند.

برای آشنایی با فواید و کاربردهای پرشمار انواع سرم‌های صورت، از سرم آبرسان تا سرم ترمیم‌کننده و نحوه استفاده از آن‌ها با ما همراه باشید.

سرم صورت چیست؟

سرم‌ها محصولاتی رقیق هستند که به شکل موضعی استفاده می‌شوند و غلظت ترکیبات فعال در آن‌ها بالاست. سرم‌ها یا کاملاً مایع و یا کمی غلیظ‌تر از مایع هستند. سرم صورت به واسطه داشتن مقدار زیادی مولکول‌های فعال به خوبی به سطح پوست نفوذ می‌کند و تأثیر مطلوبی روی آن دارد. سرم‌ها دارای غلظت بالایی از ترکیبات فعال هستند و به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی نتیجه مصرف آن‌ها روی پوست قابل مشاهده است.

برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح است که چرا نمی‌توان به جای سرم فقط از یک مرطوب کننده و یا کرم صورت استفاده کرد؟ در پاسخ این سؤال می‌توان گفت که قانون سفت و سختی در این خصوص وجود ندارد، با‌این‌حال در یک مطالعه در سال 2011 استفاده از هر دو محصول باهم پیشنهاد شد. سرم سبک‌تر است و ترکیبات فعال را سریع به پوست می‌رساند؛ بنابراین بهتر است بعد از تمیز کردن و پاکسازی پوست از آن استفاده کنید. برای بهره‌مندی بیشتر از فواید سرم نیز باید روی آن از یک لایه مرطوب‌کننده و یا کرم استفاده کنید. پس در روتین مراقبت از پوست، سرم صورت بعد از تمیز کردن پوست و قبل از مصرف مرطوب کننده استفاده می‌شود.

سرم‌های پوستی علاوه بر فوایدی که برای زیبایی دارند، در فرایندهای درمانی پوست هم تأثیرگذار هستند. سرم‌های درمانی پوست، محصولاتی مناسب برای درمان مشکلاتی از قبیل کدری پوست، تغییر رنگ پوست، خطوط ریز و یا آکنه هستند. سرم‌های مرطوب‌کننده‌ نیز محصولاتی هستند که در آب‌رسانی پوست نقش موثری دارند.

فواید سرم صورت چیست؟

سرم صورت از محصولاتی است که اگر آن را به درستی و متناسب با نیاز یا مشکل پوست‌تان انتخاب کنید فواید بسیاری برای شما دارد. در اینجا به چند مورد از فواید اصلی سرم‌ها اشاره می‌کنیم. با استفاده صحیح از سرم صورت می‌توانید از این فواید بهره‌مند شوید.

فواید سرم صورت

  • به سرعت جذب پوست می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده سرم‌ها سبک‌تر از مرطوب‌کننده‌ها هستند. سرم‌ها رقیق هستند و این خاصیت سبب شده است تا خیلی آسان‌تر جذب پوست شوند و به همین دلیل به عنوان اولین محصول پس از پاک سازی روی پوست استفاده می‌شوند. البته برای آماده‌سازی پوست برای جذب بهتر سرم و سایر محصولات پوستی، استفاده از تونر قبل از سرم توصیه می‌شود.
  • پوست حساس را تسکین می‌بخشد و به دلیل داشتن ترکیبات سبک‌، برای افرادی که پوست‌ آن‌ها مستعد آکنه و یا چرب است مناسب‌ است.
  • خطوط ریز و چروک‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. برخی از سرم‌های پوستی حاوی ترکیباتی مانند رتینول هستند که به کاهش خطوط ریز و چروک‌های ظریف پوست کمک می‌کنند.
  • از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها محافظت می‌کند. سرم‌ها با داشتن ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، فرولیک اسید، چای سبز، رزوراترول و آستاگزانتین (Astaxanthin) از آسیب‌های ناشی از پرتو فرابنفش و آلودگی‌ها که می‌توانند منجر به پیری زودرس و چروک پوست شوند، جلوگیری می‌کنند.
  • نتایج استفاده از سرم پوست بسیار مشهود‌ است. غلظت بالای ترکیبات فعال موجود در سرم باعث می‌شود نتایج استفاده از آن در مقایسه با دیگر محصولات پوستی مشهودتر باشد.
  • از آنجا که سرم بافتی سبک دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود، بعد از استفاده باعث احساس سنگینی و یا چرب شدن پوست نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *